Home » Millised autotööstuse aktsiad on ekspertide arvates 2022. aastal väärt ostmist?

Millised autotööstuse aktsiad on ekspertide arvates 2022. aastal väärt ostmist?

Autotööstus on börsil tõusuteel: nii vanad autotootjad kui ka uued elektriautofirmad on tõusuteel ning seda mitmel põhjusel. Esiteks, autotööstus on alati olnud investorite seas populaarne valik stabiilsuse tõttu: tugevad autotootjad on aastast-aastasse suutnud näidata häid tulemusi. Teiseks, kõik autotootjad on võtnud tähelepanu keskpunkti elektriautode tootmise: ka vanad autotootjad on hakkanud välja andma oma elektrilisi mudeleid, mis tähendab potentsiaalselt veel paremaid käibenumbreid.

Mõned autotööstuse aktsiad on aga hetkel ekspertidele eriti silma jäänud ning arvatakse, et need aktsiad võivad 2022. aastal näha ka korralikku kasvu, sobides seega hästi selliste investorite portfelli, kes otsivad just kasvuaktsiaid.

Üks autotööstuse aktsia, millega kõik on kursis, on muidugi Tesla aktsia. Tesla on aga üsna vastuoluline investeering: Tesla aktsia hind on juba meeletult kõrge (kõikudes 900 ja 1000 dollari vahel) ning ettevõtte P/E suhtarv on väga kõrge, viidates sellele, et Tesla on vägagi ülehinnatud firma. Osad analüütikud peavad endiselt Teslat heaks investeeringuks, ent on ka mitmeid probleemkohti, mida tasuks arvestada. Loe siit, miks Tesla aktsia ei pruugi olla hea investeering.

Teine vastuoluline autotootja, mis on tekitanud börsil turbulentsi, on Cenntro Electric Group. Cenntro on põnev elektriautode tootja, olles keskendunud ainult kaubikute tootmisele. See on aga ühtlasi ettevõtte suur eelis: elektrilisi kaubikuid on hädasti vaja, ent enamus tootjaid keskendub tavaliste sõiduautode tootmisele. Cenntro tuli börsile vaid mõne nädala eest, kui NAKD (Naked Brand Group) liitus Cenntroga ning likvideeris sisuliselt NAKD aktsia sellega ära. Cenntro aktsia on hetkel vaid 2 dollari läheduses ning keegi pole väga kindel, kuhupoole aktsia hind võib liikuda, ent Cenntro on kahtlemata põnev firma, millele tähelepanu pöörata 2022. aastal. Cenntro aktsia on kaubeldav ka eToro platvormil.

Alljärgnevalt toome välja veel mõned autotööstuse aktsiad, mis võivad osutuda hea kasvupotentsiaaliga aktsiateks 2022. aastal.

General Motors (sümbol: GM)

General Motors on üks kogu autotööstuse suurimaid tegijaid ning tõeline legend Ameerikas, ehkki General Motorsi autod pole Euroopas niivõrd popid. Siiski on tegemist ühe suurima autotööstuse nimega, kes jätkab tugevalt ka uue kümnendi alguses.

Ettevõte kavatseb 2035. aastaks olla täiesti elektriline ning hiljuti on tehtud ka suuri investeeringuid, mis aitavad firmal veelgi tõhusamalt liikuda elektriautode tootmise juurde. Muuhulgas panustas ettevõte ca 50 miljonit dollarit ühte oma tehasesse selleks, et toota osasid oma populaarse Silverado mudeli jaoks.

Arvestades seda, kui palavalt ameeriklased armastavad oma suuri autosid ning GM-i toodangut, on selge, et GM-i liikumine elektriautode tööstusesse on märkimisväärne.

General Motorsi käibenumbrid ja kasum on samuti olnud positiivsed ning ettevõte maksab ka dividende.

Analüütikud on andnud GM-i aktsiale hinnanguks “Tugev ost” ning aktsia hinnaeesmärgiks peetakse ca 75 dollarit (hetkel kõigub hind 55 dollari juures).

Rivian Automotive (sümbol: RIVN)

Rivian on üks uusimaid elektriautotootjaid, kes suundus börsile ning just nagu ka oodati, oli Riviani IPO metsikult edukas. Riviani IPO jõudis nädalake pärast börsile minemist hinnaga ligi 180 dollarini, ent on tänaseks muidugi stabiliseerunud. Rivian on aga olnud börsil nii fenomenaalne, et teda peetakse tugevaks Tesla konkurendiks.

Riviani edu point peitub ettevõtte tootmispõhimõttes. Laias laastus toodab Rivian maastureid ja kaubikuid, kuid seda konksuga. Nimelt, Riviani mõte on luua selline šassiisüsteem, kus oleks kogu sõidumehhanism ja akud paigaldatud, kuid ülejäänud kere saaks luua vastavalt vajadusele. Teisisõnu, ühte ja sama mehhanismi saaks kasutada mitmete eri liiki masinate jaoks, mis tähendab muuhulgas ka klientidele võimalust osta personaliseeritud auto.

Lisaks unikaalsele lähenemisviisile teeb Rivian koostööd Amazoniga, et viimasele 100 000 kaubikut toota. Rivianil on juba kopsakalt ettetellimusi ning hiljuti investoritelt kogutud raha suunatakse uue tehase ehitamisesse, et peatselt juba toota sadu tuhandeid autosid.

Analüütikud on Riviani suhtes väga optimistlikud ning keskmine hinnaeesmärk on ekspertide arvates ca 134 dollarit. 15 analüütikust 11 soovitavad hetkel Riviani osta (ja 4 on hetkel “hoidmise” hinnanguga).

Ford (sümbol: F)

Ford on autotootja, kes ei vaja tutvustamist. Ford on viimasel ajal teinud olulisi lükkeid selleks, et liituda elektriautode trendiga. 2022. aasta keskpaigas tuleb välja Fordi täiselektriline F-150 Lightning, mis suudab sõita nullist sajani 4 sekundiga, suudab sõita täis akuga ligi 500 kilomeetrit ning maksab ca 40 000 dollarit (baashind). Sellise mudeliga annab Ford Teslale kõva konkurentsi. Kusjuures, sellele masinale on Fordil juba ca 200 000 broneeringut.

Fordi F-150 elektriversioonil on veel üks eelis: see töötab sisuliselt nagu generaator. Ford võimaldab süsteemi, millega saad integreerida endale koju tagavarasüsteemi: kui kodus peaks olema elektrikatkestus, hakkab sinu Ford andma majale elektrit.

Sellised uuendused on pannud Fordi aktsia tempokalt kasvama ning ka analüütikud arvavad, et tegemist on hea aktsiaga, mida hetkel osta: 18 analüütikust 8 on hinnanud seda kui aktsiat, mida osta ning 7 analüütikut soovitavad aktsiat hoida.

Ferrari (sümbol: RACE)

Ferrari on veel üks bränd, mis ei vaja tutvustamist: Ferrari on meie paljude unistuste auto. Tegemist on ühe brändiga, mille identiteet on niivõrd tugev, et sisuliselt iga inimene planeedil teab, mida see hobuse sümbol tähendab. Ferrari on legend ja tundub, et see staatus kannab ettevõtet ka börsil.

Ferrari on aastate jooksul olnud üks kõige parema sooritusega autoaktsiaid üldse: ka hiljuti suutis ettevõte toota märkimisväärse käibe, kasvatades numbreid 81%. Ettevõte maksab isegi dividende ja üllatas just hiljuti investoreid kopsaka dividendimaksega.

Sarnaselt teistele autotootjatele on ka Ferrari hakkanud liikuma elektriautode poole, kuid seda Ferrarile omasel moel: ettevõte toodab superautosid, mis panevad iga inimese ahhetama. Näiteks andis Ferrari hiljuti välja elektrilise superauto, mille baashind on üle 600 000 dollari.

Wall Streeti analüütikud on optimistlikud ning suurem enamus neist peavad Ferrarit heaks ostuaktsiaks hetkel. Ferrari aktsia hinnaeesmärgiks peetakse umbes 280 dollarit (hetkel on hind ca 230 dollarit).

Allikad:


#ElaEksponentaalselt