Aluspesust elektriautodeni: Naked Brand Group viib elektriautofirma börsile

Naked Brand Group (NASDAQ: NAKD) on paljudele tuntud kui nö meemiaktsia, mis on viimasel aastal hüpanud üles-alla börsil nagu Ameerika mäed. Aasta alguses oli NAKD aktsia hind $1.65, tänaseks on aktsia kõikumas $0.67-0.75 vahemikus, nagu on näha alloleval joonisel.

Naked Brand Group ja Cenntro
NAKD on kaubeldav eToro kauplemisplatvormil

Madala aktsia hinna tõttu on Naked Brand Groupi ähvardanud ka Nasdaqilt mahavõtmine. Nakedile anti hoiatus ning kästi mahavõtmise vältimiseks jõuda 180 päeva jooksul nii kaugele, et hind on üle dollari vähemalt 10 päeva järjest. Ehkki viimaseks tähtajaks ei jõudnud hind nii kaugele, on hetkel Nakedil uus tähtaeg: 25. aprill 2022.

Börsilt mahavõtmise vältimiseks on Naked otsinud partnereid, kellega oma äri liita. Osaliselt nende otsingute pärast on ka NAKD aktsia kõikunud meeletult.

8. novembril 2021 andis aga Naked Brand Group teada heast uudisest: Naked ühineb elektriautode tootjaga Cenntro Automotive Group, viies sisuliselt selle tehinguga Cenntro börsile (Cenntro pole hetkel börsiettevõte).

Tehingu raames ühineb Naked Cenntroga täielikult, võttes üle Cenntro nime ning kauplemist jätkatakse sümboliga CENN. Samuti toob Naked Cenntrosse niiviisi $282 miljonit, andes seega Cenntrole tublisti vahendeid oma äri kasvatamiseks.

Tehing peaks jõustuma veel enne 2021. aasta lõppu ning antud hetke seisuga näib, et Naked lõpetab täielikult pesutööstusega. Teisisõnu, pesufirmast saab nüüd sisuliselt elektriautofirma.

Cenntro: kas börsile on tulemas potentsiaalselt soodsaim elektriautoaktsia?

Cenntro on elektriautode tootja, millest paljud pole midagi kuulnud. Tegemist on firmaga, mis toodab nö kommertsautosid ehk väikeseid kaubaautosid, mitte tavalisi sõiduautosid. Seepärast on Cenntro ümber ka olnud üsna palju vaikust: meedia kipub pigem rääkima peenetest sõiduautodest, mitte tagasihoidlikest elektrikaubaautodest.

Cenntro on aga täisfunktsionaalne elektriautofirma:

  • Cenntro autosid on müüdid 26 erinevas riigis
  • Tänaseks on kokku müüdud juba üle 3300 elektriauto
  • Cenntro autod on juba reisinud üle 20 miljoni miili
  • Cenntro plaanib 2023 aastaks tarnida üle 70 000 auto ning sellega teenida käivet üle 2 miljardi dollari

Skeptikud küll arvavad, et Cenntro eesmärgid on liialt ambitsioonikad, ent Nakedilt tulev ligi 300 miljoni dollari suurune rahasüst aitab kindlasti nendele eesmärkidele lähemale jõuda.

Lisaks, mõne päeva eest tuli välja uudis, et Cenntro uus LS 200 elektriauto sooritas kõik Euroopa homologeerimistestid ja sai heakskiidu N1 sõidukitüübile. Teisisõnu, Cenntro võib nüüd müüa oma uut sõidukit kõikides EL-i riikides.

Ajal, mil paljud tootjad keskenduvad trendikatele sõiduautodele, ei ole sugugi nii palju elektriautotootjaid, kes keskenduksid kaubaautodele, mis suudaksid välja vahetada praegused „pirukaautod“.

Ehkki paljud on teinud nalja niivõrd ebatavalise liitumisplaani üle – ühte heidavad ju siiski autotootja ja aluspesutootja – siis tegelikult võib sellel liidul olla väga hea tulevik. Cenntro on juba aktiivselt autosid tootev firma, mille toodang on juba teedel ringi liikumas ning Naked Brand toob liitu suure rahasumma, mis aitab firmal edasi tegutseda veelgi paremini.

Mis veelgi enam – kuna aktsia hind on hetkel nii madal, võib see tähendada, et tegemist on hetkel ühe kõige soodsama elektriautoaktsiaga, mille potentsiaal on arusaadavalt meeletu.

Skeptikud arvavad, et Cenntro potentsiaal ei ole siiski nii suur ning nende müüginumbrite prognoosid on liialt optimistlikud senist kasvu arvestades. Näiteks heidetakse Cenntrole ette madalat maksimumkiirust ja sõiduulatust: Cenntro masinad suudavad sõita maksimaalselt 85-90 km/h ning nende sõiduulatus on umbes 200 kilomeetrit.

See ei ole mõistagi tõesti sama, mis näiteks Tesla sõiduautodel, ent ära ei tohi unustada, millest jutt käib: sõiduautod ongi tunduvalt võimsamad kui kaubaautod. Cenntro on keskendunud väikeste ökonoomsete ja keskkonnasõbralike kaubaautode loomisele, mida kasutataks linnavahel toimetamiseks. Linnas ei olegi vaja suuremat maksimumkiirust ning ka sõiduulatus on täiesti adekvaatne, et terve päev linnas toimetada. Cenntro masinad müüvad end oma ökonoomsuse ja soodsuse peal: keskmiselt peaks Cenntro elektriauto maksma alla $30 000.

Kas ja kuidas osta NAKD ja Cenntro aktsiaid?

Mis saab NAKD aktsia hinnast siis, kui Cenntroga on liidetud end kokku, seda näitab aeg. Kui aga arvesse võtta elektriautoturu kasvu ning Cenntro võimekust (tegemist ei ole siiski prototüüpe tegeva firmaga, vaid täiesti funktsioneeriva ja tootva firmaga), siis võib uskuda, et praegune alla 1 dollari maksev NAKD aktsia võib olla tulevikus väärt tunduvalt rohkem.

Uutest elektriautoaktsiatest tasub veel mainida Sono Motorsit (sümboliga SEV), mis läks börsile see nädal ning on juba ostetav LHV kaudu. Sono on maailma esimene päikeseenergia jõul liikuvate autode tootja.

NAKD aktsia on saadaval nii Eesti pankade kaudu kui ka eToro platvormil, kus sellega saavad kaubelda ka eestlased. Klõpsa allolevale nupule, et suunduda eToro platvormile ning uurida CENN aktsiat lähemalt.

CFD-d on keerulised finantsinstrumendid, mille puhul on võimendusega kaubeldes väga kõrge risk kaotada raha kiiresti. 68% jaeinvestoritest kaotavad käesoleva teenusepakkuja juures CFD-dega kaubeldes raha. Sa peaksid kaaluma, kui hästi sa tunned CFD-sid ning kas sinu jaoks on vastuvõetav suur risk kaotada oma raha.

Allikad:


#ElaEksponentaalselt

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata.

error: Content is protected !!